CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 7, 2010

cinta tak perlukan sebab...

Dalam satu kisah percintaan yang menarik .Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah...Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik tersebut... Kemudian si isteri bertanya kepada si suami...

Isteri : mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang menyintai saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan menyintai sayang..

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh sayang saya sedangkan abang tak boleh terangkan sebabnya..

Suami : Betul ! Abang memang tak tahu sebab nya tapi abang boleh buktikan yang abang memang menyayangi dan menyintai sayang..

Isteri : Tak boleh beri bukti! Saya hendak abang terangkan sebab nya....

Si suami menarik nafas panjang dan berkata : Baiklah ! Abang menyintai sayang sebab sayang cantik..mempunyai suara yang merdu..penyayang dan mengingati abang selalu..Abang juga senyuman manis sayang dan setiap tapak sayang melangkah , disitulah cinta abang bersama sayang..

Si isteri tersenyum dah berpuas hati dengan penerangan suaminya.. Namun begitu selang beberapa hari si isteri terlibat dalam kemalangan dan koma... Si suami amat sedih dan berkata kepada si isterinya walaupun isterinya masih koma si suami tahu isterinya tetap mendengar...

Si suami berkata : Sayang!! Jika disebabkan suara aku menyintaimu...sekarang bolehkah kau bersuara? tidak!

Jika disebabkan igatan dan kasih sayangmu aku menyintaimu...sekarang bolehkan kau menunjukkan nya? tak boleh! Oleh itu aku tak boleh menyintaimu...

Jika disebabkan senyuman aku menyintaimu...sekarang bolehkah engkau senyum padaku? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh menyintaimu....

Jika disebabkan kaki mu melangkah aku menyintaimu...sekarang bolehkah kau melangkah? tidak! oleh itu aku tidak boleh menyintaimu...

Jika cinta memerlukan sebab....Seperti sekarang ...Aku tidak mempunyai sebab untuk menyintaimu lagi...Adakah Cinta memerlukan sebab? TIDAK! Aku masih menyintaimu dulu, kini dan selamanya... dan cinta tidak perlu bersebab...Kadangkala perkara terbaik dan tercantik tidak boleh dilihat dan dipegang...tetapi boleh dirasai dengan HATI....

Maka menitislah air mata isteri yang sedang koma itu.....



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...